روز جهانی رنگ

دنیای این روزهای شما چه رنگی است؟

وقتی به رنگی فکر می‌کنید که دنیای شما را تعریف می‌کند، چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ آیا آبی آرام‌بخش، قرمز آتشین یا شاید هم زرد پر جنب‌وجوش؟ رنگ‌هایی که در ذهنمان به آن‌ها فکر می‌کنیم، اغلب چیزی عمیق‌تر در درون ما را منعکس می‌کنند، نگاهی اجمالی به احساسات، حالات و شخصیت ما. اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که رنگ‌های اطرافتان چگونه بر خلق‌وخوی شما تأثیر می‌گذارند یا اینکه چگونه رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید شخصیت شما را منعکس می‌کنند؟

22 اکتبر روز رنگ

در 22 اکتبر همه گرد هم می‌آیند تا روز رنگ را جشن بگیرند. از لباس هایی که می‌پوشیم گرفته تا فضاهایی که در آن زندگی می‌کنیم، رنگ نقش قدرتمندی در شکل دادن به احساسات، ادراکات و حتی تصمیمات ما دارد. هر سایه اطراف ما انرژی، معنا و قدرت خاص خود را دارد. امروز از شما می‌پرسیم دنیای این روزهای شما چه رنگی است؟ و از شما می‌خواهیم در این روز جهانی رنگ، زمانی را به تأمل در مورد رنگ‌هایی اختصاص دهید که نشان دهنده وضعیت فعلی ذهن شما هستند. دانستن رنگی که دنیای شما را نشان می‌دهد می‌تواند به شما کمک کند انتخاب‌هایی داشته باشید که با درونتان همسو باشد و بله، حتی بر انتخاب کمد لباس‌هایتان نیز تأثیر می‌گذارد.

جایی که فرهنگ ایرانی با مد رنگارنگ ملاقات می‌کند

به خانه خلاقیت طاقه چیان برند پوشاکی که میراث غنی فرهنگ ایرانی را گرامی می‌دارد و آن را از طریق رنگ‌های زنده و طرح‌های خاص جاودانه می‌کند، خوش آمدید. برند ما از سنت‌های عمیق هنر، ادبیات و تاریخ ایرانی الهام می‌گیرد و لباس‌هایی خلق می‌کند که زیبایی میراث شعری ایران و تنوع رنگارنگ مناظر آن را منعکس می‌کند. در خانه خلاقیت طاقه چیان سخنان شاعران بزرگ پارسی‌زبان مانند مولانا، حافظ و سعدی را گرامی می‌داریم چرا که ابیات آنها در جان فرهنگ ایرانی نقش بسته است. شعر آنها اغلب ارتباط بین طبیعت و روح انسان را تجلیل می‌کند و از استعاره‌ها و رنگ‌ها برای کشف اسرار، بیان عشق و زیبایی زندگی استفاده می‌کنند.

در خانه خلاقیت طاقه چیان، ما به قدرت رنگ برای الهام بخشیدن، نشاط بخشیدن و دگرگونی اعتقاد داریم. اگر به دنبال لباسی هستید که چیزی فراتر از مد باشد، اگر می‌خواهید چیزی بپوشید که داستانی داشته باشد، میراث‌فرهنگی غنی را منعکس کند و رنگ‌های زنده را به کمد لباس شما بیاورد گالری طاقه چیان برای شما مناسب است. در این روز جهانی رنگ، از شما دعوت می‌کنیم که جدیدترین مجموعه لباس‌ها و اکسسوری‌های ما را در هر طیف رنگی که می‌توانید تصور کنید، کشف کنید. فرقی نمی‌کند به جسارت قرمز، آرامش آبی یا خوش‌بینی رنگ زرد جذب شده باشید، ما مجموعه‌ای عالی برای مطابقت با دنیای شما داریم.

ما معتقدیم که رنگ این قدرت را دارد که نه تنها کمد لباس شما، بلکه کل دیدگاه شما را نسبت به زندگی متحول کند. محصولات ما به‌گونه‌ای طراحی شده است که به شما کمک کند شخصیت خود را از طریق مد، با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها متناسب با هر حالت و موقعیتی بیان کنید.

ما بر این باوریم که مد بوم نقاشی برای خودنمایی است و با آمیختن هر قطعه از رنگ‌ها و داستان‌های ایرانی، شما را به سفری در قلب فرهنگی منطقه دعوت می‌کنیم. ایران سرزمین تضادهاست، از آبی پر جنب‌وجوش خلیج‌فارس تا قرمز و نارنجی آتشین غروب‌های صحرا، و ما این رنگ‌ها را در هر قطعه از مجموعه خود بافته‌ایم. هر سایه بادقت انتخاب شده است تا زیبایی و نمادگرایی موجود در ادبیات فارسی را تداعی کند، جایی که رنگ اغلب برای انتقال احساسات، معنا و معنویت استفاده می‌شود.

بیایید به دنیای جذاب روان‌شناسی رنگ‌ها شیرجه بزنیم و کشف کنیم که چگونه می‌توانید از قدرت رنگ برای بهبود زندگی خود استفاده کنید! درک معنای رنگ موردعلاقه خود، می‌توانید استایل شخصی خود را با لباس‌هایی که نه تنها عالی به نظر می‌رسند، بلکه با روحیه شما هم طنین‌انداز می‌شوند، تقویت کنید. رنگ‌ها نه تنها دنیای ما را روشن می‌کنند؛ بلکه به‌عنوان آینه‌ای برای احساسات ما عمل می‌کنند.

روز جهانی رنگ فرصتی فوق‌العاده برای پذیرفتن زیبایی و معنای پشت هر سایه ارائه می‌دهد. بگذارید دنیا بداند که چه رنگی حال و هوا یا شخصیت امروز شما را منعکس می‌کند! لباس‌هایی را انتخاب کنید که بیانگر شخصیت شما باشد و به شما احساس عالی بدهد. از رسانه‌های اجتماعی برای پست در مورد رنگ‌هایی که بیشترین الهام را به شما می‌دهند استفاده کنید. پست‌های خود را با #دنیای_رنگی_من تگ کنید و به یک گفتگوی جهانی درباره تأثیر رنگ‌ها بر زندگی ما بپیوندید.

قرمز

اگر دنیای شما قرمز است، شما فردی هستید که با انرژی و اشتیاق شکوفا می‌شوید. قرمز رنگی پویا است که نشان‌دهنده قدرت، اعتمادبه‌نفس است. قرمز همچنین نماد شجاعت و عشق است و برای لحظاتی که می‌خواهید تأثیر ماندگاری ایجاد کنید عالی است. اغلب با عشق و میل همراه است و آن را به رنگی تبدیل می‌کند که سرها را به خود معطوف می‌کند و توجه‌ها را می‌طلبد.

بازتاب خلق‌وخوی: ممکن است در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود احساسات شدیدی را تجربه کنید که ناشی از جاه‌طلبی یا اشتیاق است. اگر به سمت قرمز کشیده شده‌اید، می‌تواند به این معنی باشد که احساس جسور، آماده برای مقابله با چالش‌ها و به طور کامل خواسته‌هایتان را می‌پذیرید.

قرمز در استایل: لباس‌های قرمز برای بیان ظاهر مناسب هستند. چه یک لباس قرمز برای مهمانی شب یا یک کت قرمز پررنگ برای یک جلسه مهم، این رنگ به شما کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس داشته باشید. قرمز اغلب با عشق، جاه‌طلبی و جسارت همراه است. زمانی که می‌خواهید تأثیری قدرتمند داشته باشید، این یک انتخاب عالی است.

پیشنهاد لباس: برای درخشیدن در یک میهمانی شب بی شک بهترین گزینه پیراهن دلشدگان است. پیشنهاد ما برای یک قرار کاری مهم در یک روز برفی زمستانی کت ماه من با الهام از نقوش به کار رفته در فرش است که گرمای خانه های ایرانی را در وجودتان شعله ور می کند. شال بیتاب قرمز با کالیگرافی های جذابش هر استایلی را چشم نواز می کند. حتی اگر اهل ست کردن با یار خود باشید، شال و پوشت مردانه بیتاب قرمز بهترین گزینه است. برای میهمانی های عصرانه نیز بی شک تاپ و شومیز تمنا شما را متمایز از جمع می کند.

آبی

دنیای آبی نشان می‌دهد که شما آرام، خونسرد و قابل‌اعتماد هستید. آبی اغلب با آرامش و اعتماد همراه است و آن را به رنگی ایدئال برای کسانی که به دنبال تعادل در زندگی خود هستند تبدیل می‌کند. سایه‌های روشن‌تر آبی با آرامش مرتبط هستند، درحالی‌که سایه‌های تیره‌تر می‌توانند عمق و قدرت را منتقل کنند.

بازتاب خلق‌وخو: ممکن است در مرحله درون‌نگری باشید، هوس لحظات صلح‌آمیز کنید یا در روابط خود اعتماد و ثبات را تقویت کنید.

آبی در استایل: آبی از دیرباز با آرامش و درون‌نگری در شعر فارسی همراه بوده است و لباس به رنگ آبی نشان‌دهنده آرامش و حکمت سنت‌های ایرانی است. برای ظاهری حرفه‌ای و درعین‌حال قابل‌دسترس، لباس آبی را انتخاب کنید. آبی اغلب با اعتماد، ثبات و آرامش همراه است که آن را برای کسانی که به دنبال شفافیت ذهنی یا تعادل عاطفی هستند، بهترین رنگ است.

پیشنهاد لباس: پیراهن طرب با رنگ سرمه ای دقیقا همان لباسی است که شما را قابل اعتماد و عمیق نشان می دهد. رنگ آبی فیروزه ای شال نیشابور هم اصالت ایرانی و هم آرامش را منتقل می کند. ست کردن شال دورو جام جم آبی همراه با کراوات و پوشت مردانه آن یکی از جذاب ترین ست های زنانه و مردانه است. در میهمانی روز با تاپ هیچ خاموش فروغ پیام آور صلح و آرامش آن جمع باشید.

زرد

اگر دنیای شما پر از رنگ زرد است، شما فردی هستید که انرژی مثبت و شادی را در خود می‌تابانید. زرد نماد شادی، خلاقیت و خوش‌بینی است. این رنگ آفتاب است و اغلب با انرژی و گرما مرتبط است. افرادی که عاشق رنگ زرد هستند معمولاً ماجراجو و عاشق پخش شادی به اطرافیان خود هستند.

نماد زرد: روشن و شاد و خوش‌بینی است. این یک انتخاب عالی برای جرقه‌زدن خلاقیت و آوردن گرما به هر محیطی است.

بازتاب خلق‌وخو: ممکن است در حال تجربه انفجاری از خلاقیت باشید یا به سادگی احساس شادی کنید و از لحظات کوچک زندگی الهام گرفته باشید. اگر متوجه شدید که به سمت رنگ زرد کشیده شده‌اید، نشانه آن است که احساس امیدواری، مثبت‌اندیشی و آمادگی برای پذیرش فرصت‌های جدید زندگی دارید. زرد گرما ساطع می‌کند و شادی را فرامی‌خواند، درست مانند خورشید.

زرد در استایل: رنگ زرد را در کمد لباس خود بگنجانید تا روز خود و دیگران را روشن کنید. روسری، تاپ یا اکسسوری زرد رنگ می‌تواند حسی سرگرم‌کننده و شاد را به هر لباس اضافه کند.

پیشنهاد استایل: مینی اسکارف آزادی با پرنده های سپید روی آن روزتان را سراسر انرژی مثبت می کند. تاپ سماع با طراحی رقص سماع روی آن برای یک میهمانی نیمه رسمی و انتشار شادی به اطرافیان بهترین گزینه است. برای یک استایل رسمی شال دورو اسب عشق، روسری هفت شهر عشق و استایل اسپرت شال یکرو اسب عشق نجیب به شما پیشنهاد می کنیم. شال و پوشت صبور زرد استایل مردانه شما را چشم نواز می کند.

 

سبز

اگر این روزها در دنیای خود سبز می‌بینید، احتمالاً به این دلیل است که در دوره رشد و تجدید فردی هستید. دنیای سبز نشان می‌دهد که شما با طبیعت هماهنگ هستید و روی رشد شخصی تمرکز کرده‌اید. سبز نماد تعادل، هماهنگی و تجدید است. این رنگ زندگی، شروع‌های تازه و شفای عاطفی است. افرادی که به سمت رنگ سبز گرایش پیدا می‌کنند تمایل دارند که به دنبال ثبات و آرامش در محیط اطراف خود باشند.

بازتاب خلق‌وخو: ممکن است در مرحله مراقبت از خود، بهبودی یا شروع یک سفر رشد شخصی یا حرفه ای باشید.

سبز در لباس: پوشیدن لباس سبز با سلامتی و تندرستی مرتبط است و برای کسانی که بر پرورش خود یا دیگران تمرکز دارند ایدئال است. از رنگ‌های زیتونی خاکی گرفته تا زمردی پر جنب‌وجوش، سبز یک‌رنگ همه‌کاره است که می‌توان آن را در محیط‌های مختلف، از گاه‌به‌گاه تا رسمی استفاده کرد.

پیشنهاد استایل: نوروز برای همه ما نماد زندگی، طبیعت و نو شدن است، طرح همایون با شعر نوروزی آن در مدل های مختلف شال دورو، تاپ، شومیز و پیراهن بهترین انتخاب برای آنهاییست که زندگی شان با طبیعت و زیبایی های آن عجین شده است. برای روزهای بارونی پاییز هم پیشنهاد ما برای بانوان پانچو چرخ کبود، شال موهر آفتاب و برای آقایان شال و پوشت آفتاب است.

مشکی

اگر این روزها دنیای شما سیاه است، ممکن است احساس قدرت و پیچیدگی کنید. سیاه نماد ظرافت، رمز و راز و قدرت است که اغلب توسط کسانی انتخاب می‌شود که به دنبال کنترل، استقلال و کمی فتنه هستند. این رنگ مناسب برای کسانی است که دوست دارند در عین اعتمادبه‌نفس خود ثابت بمانند.

نماد مشکی: شیک، پیچیده و اقتدار را تراوش می‌کند. این یک رنگ جاودانه است که با قدرت، رسمیت و رمز و راز همراه است.

بازتاب خلق‌وخو: ممکن است بر روی فرافکنی قدرت و انضباط شخصی تمرکز کرده باشید، قدرت مینیمالیسم را در آغوش بگیرید یا حرکات استراتژیک در زندگی انجام دهید.

مشکی در لباس: لباس مشکی جزء اصلی هر کمد لباسی است. چه یک پیراهن شب مشکی، یک کت‌وشلوار مشکی یا یک تیشرت مشکی معمولی. این یک رنگ کلاسیک است که هرگز از مد نمی‌افتد و با رسمی بودن و قدرت همراه است.

پیشنهاد استایل: برای یک استایل رسمی پیراهن جام، شال دورو جام جم و کراوات و پوشت جام جم، برای یک میهمانی عصرانه تاپ و شومیز از عشق، مینی اسکارف پل و برای استایل های اسپرت کت کلاه دار نجوا، کت شب و شال های یکرو آدینه و عشق نجیب و تیشرت های مشکی مثل بیتوته و آغاز و انجام بهترین پیشنهاد ما به شما است. ما برای استایل های آوانگارد هم وست و پالتو از کالکشن QR را تولید کرده ایم.

بنفش

زمانی که بنفش دنیای شما را رنگ می‌کند، اغلب به معنویت، شهود و درون‌نگری مرتبط است. اغلب به عنوان رنگی از خرد و درون‌نگری دیده می‌شود و برای کسانی که به دنبال معنای عمیق‌تری در زندگی هستند ایدئال است.

نماد بنفش: رنگ بنفش با خلاقیت، معنویت و تجمل مرتبط است

بازتاب خلق‌وخو: ممکن است در زمان تفکر عمیق، تأمل در خود یا رشد معنوی و یا به دنبال معنا در تجربیات خود باشید.

بنفش در لباس: رنگ بنفش با خرد و درک عمیق‌تر همراه است و برای کسانی که بر روی خودشناسی تمرکز می‌کنند یا به دنبال هدفی بالاتر هستند، عالی است.

پیشنهاد استایل: اگر که می خواهید مرموز و تجملی به نظر بیاید پیراهن پردیس برای یک میهمانی شب، شال دورو چرخ کبود برای یک محفل هنری استفاده کنید. 

سفید

دنیای سفید نشان می‌دهد که شما برای سادگی، خلوص و وضوح ارزش قائل هستید. رنگ سفید نماد شروع جدید، معصومیت و پاکی است. فضایی از باز بودن و سبکی ایجاد می‌کند و آن را به انتخابی محبوب برای کسانی تبدیل می‌کند که دوست دارند چیزها را تازه و ساده نگه دارند.

نماد سفید: رنگ پاکی، سادگی، و آغازی نو. رنگ سفید نشان‌دهنده شفافیت  است و آن را به انتخابی محبوب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال شروع تازه یا حداقل نگه‌داشتن چیزها هستند.

بازتاب خلق‌وخو: ممکن است وارد فصلی از زندگی خود شده باشید که در آن سادگی و شروع‌های تازه در کانون توجه قرار گرفته و راه را برای تجربه‌های جدید باز می‌کند.

سفید در لباس: رنگ سفید یک رنگ همه‌کاره است که می‌توان آن را هم در فضای رسمی و هم در فضای رسمی پوشید. این رنگ خلوص و ظرافت را تراوش می‌کند.

پیشنهاد استایل: برای میهمانی نیمه رسمی پیراهن نهان و شومیز باغ مهر به خوبی نشان دهنده حالات درونی و پاکی و معصومیت هستند. برای طرفداران شال و روسری شال دورو پرستو (استایل رسمی) و شال یکرو یاد (استایل اسپرت) پیشنهاد می کنیم. اگر دنباله رو مد روز (ترند) هستید، جلیقه های QR CODE با طراحی خاصشان گزینه های مناسبی هستند.

نارنجی

نارنجی اغلب در رنگ‌های آتشین غروب خورشید یا در میوه‌های پر جنب‌وجوش مانند انار و زردآلو از باغ‌های ایرانی دیده می‌شود، گرما، اشتیاق و شوروشوق زندگی را تداعی می‌کند.

نماد نارنجی: پر جنب‌وجوش، پرانرژی و نماد شادی و جشن است، رنگ نارنجی برای کسانی است که دوست دارند اشیا را سرزنده نگه دارند.

بازتاب خلق‌وخو: اغلب با شوق، خلاقیت و خوش‌بینی همراه است. کسانی که نارنجی می‌پوشند معمولاً جسور، برون‌گرا و ماجراجو دیده می‌شوند.

نارنجی در لباس:  نارنجی انرژی پر جنب‌وجوش و شادی را به کمد لباس شما می‌آورد و برای لباس‌های غیررسمی یا جشن‌هایی که می‌خواهید متمایز شوید و گرما بتابانید، عالی است. پوشیدن نارنجی نشان‌دهندهٔ روحیه پرانرژی است، مناسب برای کسانی که زندگی را بانشاط و خوش‌بینی در آغوش می‌گیرند.

پیشنهاد استایل: پر جنب و جوش مثل شال دورو اسب عشق و پر انرژی مثل شومیز جانی و جهانی 

 

خاکستری

خاکستری نمایانگر تعادل، بی‌طرفی و خرد در فرهنگ ایرانی است، دقیقاً مانند نقش آن در روان‌شناسی رنگ. درحالی‌که رنگ‌های پر جنب‌وجوش مانند قرمز و آبی اغلب در مرکز هنر ایرانی قرار می‌گیرند، رنگ خاکستری است که کنتراست و پیچیدگی ظریفی را ارائه می‌دهد. در ادبیات، خاکستری نماد پیچیدگی‌های زندگی، خط باریک‌بین روشنایی و تاریکی و خردی است که با سن و تجربه به وجود می‌آید. این رنگی است که درون‌نگری و لحظات آرامی که اغلب در آثار مولوی و سعدی یافت می‌شود را منعکس می‌کند.

نماد خاکستری: بی‌طرفی، تعادل، پیچیده و بی‌زمان دیده می‌شود.

بازتاب خلق‌وخو: افرادی که خاکستری می‌پوشند معمولاً به‌عنوان زیبا، متین و کم بیان در نظر گرفته می شوند.

خاکستری در لباس: خاکستری همه‌کاره است و اغلب در لباس‌های رسمی استفاده می‌شود، زیرا حرفه‌ای بودن و بلوغ را نشان می‌دهد قطعات خاکستری عنصری از ظرافت و بلوغ را به کمد لباس شما اضافه می‌کنند. این رنگ برای ایجاد ظاهری ظریف و مینیمالیستی عالی است.

پیشنهاد استایل: برای استایل رسمی مردانه، کراوات و پوشت ارغوان و ملت عشق و برای استایل کژوال مردانه پیشنهاد ما شال و پوشت ملت عشق است. برای میهمانی عصرانه تاپ هستی نیز گزینه مناسبی است.

قهوه‌ای

قهوه‌ای رنگ زمین است که نمادی از ثبات و ارتباط با طبیعت است. در فرهنگ ایرانی، رنگ قهوه‌ای با سنت و میراث گره‌خورده است. این منعکس‌کننده ریشه‌های عمیق تاریخ ایران، عشق به سرزمین، و صنایع‌دستی است که در طول نسل‌ها منتقل شده است، مانند سفالگری. رنگ‌های قهوه‌ای همچنین گرما و راحتی خانه را تداعی می‌کند که نمادی از ایمنی و ارتباط با میراث فرد است.

نماد قهوه‌ای: زمینی بودن، پایداری و قابلیت اطمینان است. اغلب با آسایش، امنیت و سادگی همراه است.

بازتاب خلق‌وخو: افرادی که قهوه‌ای می‌پوشند، قابل‌اعتماد و قابل‌دسترس دیده می‌شوند.

قهوه ای در لباس: لباس قهوه‌ای ظرافتی بی‌انتها و زمینی را ارائه می‌دهد. برای کسانی که به دنبال ارتباط با سنت هستند و درعین‌حال از یک پالت همه‌کاره و خنثی لذت می‌برند که می‌تواند برای مناسبت‌های مختلف پوشیده شود، ایدئال است. برای پوشیدن گاه‌به‌گاه مناسب است، زیرا حالتی طبیعی و آرام را به شما می‌دهد، یا برای استایل‌های کلاسیکی که بر ظرافت بی‌انتها تأکید دارند.

پیشنهاد استایل: برای تکمیل یک استایل پاییزی بانوان، شال دورو و پانچو و جلیقه کیمیای جان و برای آقایان نیز شال و پوشت کیمیای جان پیشنهاد می شود. در یک محفل هنری با کت چرخ کبود متفاوت و خاص دیده خواهید شد. 

 

فروغ فرخزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید من
لیست علاقه مندیها
اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها