معرفی بسته‌بندی‌های خانه خلاقیت طاقه چیان

مقدمه

بسته‌بندی کالا را می‌توان تلفیق علم، هنر و فناوری دانست که محافظت از محصول به هنگام توزیع و فروش را بر عهده دارد. از طرفی دیگر استفاده از بسته‌بندی با کیفیت بالا و مبتکرانه به مخاطبان این پیام را می‌رساند که برای ایجاد و تحقق اهداف بسته‌بندی و بازاریابی زمان، فکر و تلاش زیادی صرف شده است. خانه خلاقیت طاقه چیان نیز از آنجایی که همواره خود را موظف به رعایت احترام مشتری با تولید محصولات با کیفیت می‌داند، در بسته‌بندی‌های خود نیز ظاهری جدید، خلاقانه و جذاب ارائه داده است. بسته‌بندی‌های قوطی شکل زرد و مشکی این برند نوعی نماد برند محسوب می‌شوند و مخاطبان ارتباط خوبی با آن برقرار کرده‌اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی بسته‌بندی‌های خانه خلاقیت طاقه چیان، ویژگی‌های آن‌ها و داستان شکل‌گیری رنگ سازمانی این برند بپردازیم.

چرا بسته بندی مهم است؟

ممکن است تاکنون شما نیز با این سؤال مواجه شده باشید که چرا به خرید محصولات یک برند خاص تمایل دارید؟ آیا بر اساس نیازتان خرید می‌کنید یا در یک لحظه تصمیم به خرید می‌گیرید؟ آیا فقط به کاربرد محصول می‌اندیشید یا فاکتورهای زیبایی برای شما اولویت بیشتری دارد؟ آیا فقط به کیفیت خود محصول اهمیت می‌دهید یا شیوه ارائه آن نیز برای شما حائز اهمیت است؟ امروزه، خریداران برای ‌آنکه یک محصولی را خریداری کنند، با سؤالات و اما و اگرهای بسیاری روبه‌رو هستند. تنوع کالاها و محصولات مختلف و شیوه ارائه آن‌ها باعث شده تا مشتریان  با حق انتخاب‌های فراوانی مواجه باشند. با توجه به گسترش بازار و مبادلات در سطح بین‌المللی و رقابت شدید بین برندهای مختلف، مطالعه و شناسایی شاخص‌های تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کننده در انتخاب برند ضروری به نظر می‌رسد. یکی از این شاخص‌های تأثیرگذار را می‌توان نوع بسته‌بندی محصولات در نظر گرفت. بسته‌بندی کالا (packaging) در کنار تبلیغات امروزه بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و نقش بسیار مهمی در هویت‌دهی به محصول دارد. بسیاری از مصرف‌کنندگان قبل از هر گونه خرید، کالای موردنظر را با بسته‌بندی آن قضاوت می‌کنند.

بسته‌بندی یک فرایند مهم در تولید و ارائه محصولات است که شامل بسته‌بندی محصول در قالبی مناسب و جذاب به منظور حفاظت و حمل‌ونقل آسان محصول است. ما در خانه خلاقیت طاقه چیان همواره سعی بر آن داریم تا در برابر مخاطبانمان با ایده‌هایی نوع و بدیع ظاهر شویم. جدا از محصولات ما که هر کدام طراحی ویژه و خاص خود را دارند، در بسته‌بندی کالاهایمان نیز سعی داشته‌ایم تا بسته‌بندی متفاوت و غیر مرسوم در ایران ارائه دهیم. ما معتقدیم که احترام به مشتری از اصول اساسی در هر کسب‌وکار است و این اصل در درجه اول به معنای توجه، احترام و رفتار شایسته و در درجه دوم به معنای ارائه محصول با کیفیت با بسته‌بندی شکیل و مناسب است.

معرفی انواع بسته‌بندی‌های خانه خلاقیت طاقه چیان

در طراحی و ایجاد یک بسته مناسب و چشمگیر، باید از دو دیدگاه به آن نگاه کرد؛ یکی از جنبه هنری و خلاقانه آن و دیگری در نظر داشتن نکات فنی و نیازهای بازار. بسته‌بندی‌های قوطی شکل برند طاقه چیان، پدیده‌ای نو و خلاقانه در صنعت بسته‌بندی پوشاک ایران محسوب می‌شود. چرا که این شکل از بسته‌بندی به طور مرسوم در صنعت غذایی و برای کالاهایی چون چای و بیسکویت استفاده شده است. ما سعی داشتیم با ایجاد تفاوت‌هایی، بسته‌بندی‌ها را متناسب با کالاهایمان طراحی کنیم. این تفاوت‌ها شامل متریال استفاده شده، رنگ‌بندی، سایز و تزئینات قوطی‌ها می‌شود. طراحی مناسب برای بسته‌بندی، بدون در نظر داشتن وظایف و عملکردهای آن امکان‌پذیر نیست. بدین منظور ما برای طراحی مؤثر و کارآمد بسته‌بندی‌هایمان نه تنها تلاش کردیم تا تمام عناصر با یکدیگر مرتبط باشند؛ بلکه در نهایت بسته‌ای تولید کردیم که زیبا و در خور توجه بوده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد، فراموش‌نشدنی و لذت‌بخش را برای خریداران به ارمغان بیاورد. امروز این بسته‌بندی‌های قوطی شکل زرد و مشکی با روبان تزئین شده روی آن به نوعی به نماد برند طاقه چیان تبدیل شده است و بسیاری از مردم این برند را با بسته‌بندی‌های آن می‌شناسند.

بسته‌بندی‌های قوطی شکل

جعبه‌های قوطی شکل ما در 3 سایز بزرگ، متوسط و کوچک طراحی شده است.

در سایز بزرگ قوطی‌ها محصولاتی مثل تاپ، شومیز و تیشرت‌های زنانه قرار می‌گیرند.

سایز متوسط قوطی‌ها برای شال دورو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مینی اسکارف، تل پارچه‌ای، دستمال‌گردن، اسکارف ورزشی و کراوات و پوشت هم در قوطی‌های کوچک ما جای می‌گیرند. 

بسته‌بندی‌های مکعبی

محصولاتی مثل کت، پیراهن، مانتو، پالتو، پانچو و وست در بسته‌بندی‌های مکعبی شکل قرار می‌گیرند. این جعبه‌ها از جنس مقوا محکم و باکیفیت ساخته شده، دو دسته نیز جهت حمل‌ونقل آسان برای جعبه‌ها تعبیه شده و مانند جعبه کادویی زیبا و شکیل در اختیار خریداران محترم قرار می‌گیرد.

پیراهن و شومیز ها در جعبه مقوایی های سایز متوسط ما قرار می گیرند. برای حمل آسان یک دسته بر روی آن تعبیه شده و با ربان هایی که نام برند روی آن چاپ شده، تزیین می شوند.

شال یکرو، روسری دورو و روسری یکرو نیز در بسته بندی مقوایی کوچک قرار می گیرند.

لاین مردانه برند طاقه چیان بسته‌بندی مخصوص به خودش را دارد. جعبه مشکی رنگ کیبوردی با روکش مقوایی زرد رنگ که به صورت کشویی از هم جدا می‌شوند. در این جعبه‌ها ست شال و پوشت‌های مردانه، قرار داده می‌شوند.

رسالت اجتماعی

احتمالاً همه شما در طول زندگی‌تان برای یک‌بار هم که شده این تجربه را داشته‌اید که درب قوطی چای یا بیسکویت را باز کنید و با انبوهی از نخ، قرقره و سوزن مواجه شوید. در نگاه اول برای شمایی که به دنبال کالایتان بودید و با چیز دیگری روبرو شدید کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد؛ اما اینکه بسته‌بندی یک کالا پس از تمام شدن آن هنوز هم به کار آید، مزیت خوبی است. این موضوع زمینه شکل‌گیری ایده قوطی‌های برند ما شد و بر آن شدیم تا تعدادی از محصولات خود را در بسته‌بندی‌های قوطی شکل ارائه دهیم. در واقع ما قصد داریم تا با این کار، ضمن احترام به مشتریان و ارائه محصولات با بسته‌بندی جذاب، فرصت استفاده دوباره از اشیایی که به طور معمول دور ریخته می‌شوند را فراهم کنیم تا با کاربردی جدید دوباره به چرخه طبیعت باز گردند و بدین‌وسیله بتوانیم با همکاری و همراهی مخاطبانمان در حد توان برای ایجاد زباله کمتر و زمینی پاک‌تر قدم برداریم.

در طول سال‌های کاری این برند، همواره انجام مسئولیت‌های اجتماعی علی‌الخصوص حفظ محیط‌زیست برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. ما بر این باوریم در دنیای آینده بدون توجه به محیط‌زیست و حفاظت از آن نمی‌توان کار و زندگی کرد. استراتژی تازه انجام مسئولیت‌های اجتماعی برند ما شامل مجموعه‌ای از اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت است که اجرای طرح اولیه آن در اسفند ۱۳۹۹ تحت عنوان کمپین زن و زمین اجرایی شد. در این کمپین ما از مخاطبان خود خواستیم تا هر تعدادی از بسته‌بندی‌های ما را پیش خود نگه داشتند و از آن استفاده نمی‌کنند به ما بازگردانند تا ما آنها را دوباره به چرخه طبیعت باز گردانیم. ما نیز به پاس قدردانی و تشکر از همراهی مخاطبانمان، برای آن‌ها کد تخفیف در نظر گرفته و به اسمشان نهالی در طبیعت کاشتیم تا بار دیگر به یکدیگر یادآوری کنیم که این زمین برای همه ما است و باید این سرمایه را برای نسل‌های بعد از خود نیز حفظ کنیم. تا به امروز به لطف همراهی مهربانانه مخاطبانمان توانستیم ۳۰۰ نهال در طبیعت بکاریم.

رنگ سازمانی

بسته‌بندی نوع نگرش و پیام‌رسان پدیدآورندگان محصولات هستند. طراح بسته‌بندی باید بداند، ورای طرح یا تصویر بسته‌ای که او نقش می‌زند شخصیت کالا، پیام و اهمیت آنها نهفته است. در طراحی بسته‌بندی کالا استفاده از رنگ مناسب و نحوه قرارگرفتن رنگ‌ها در کنار یکدیگر و استفاده از نوشته بسیار اهمیت دارد. رنگ بسته‌بندی‌های خانه خلاقیت طاقه چیان برگرفته از رنگ سازمانی این برند؛ یعنی دو رنگ زرد و مشکی است. در واقع رنگ زرد را از آن جهت که رنگ تولد، خلق، پیدایش و طلوع است، به عنوان رنگ سازمانی انتخاب شده است که ترکیب آن با رنگ مشکی جذابیت بصری ویژه‌ای به آن می‌بخشد. ادبیات، فرهنگ و هنر وجه جدایی‌ناپذیر برند طاقه چیان محسوب می‌شوند. تمامی طراحی‌های این مجموعه برگرفته از شعرهای شاعران ایرانی و حتی شاعرانی از سرتاسر دنیا است. متأسفانه امروزه ادبیات فارسی رو به فراموشی است. بسیاری از کتاب‌ها و اشعار شاعران بزرگ ایرانی به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شدند و در دسترس جهانیان قرار گرفته‌اند؛ اما تعداد کمی از کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی به مطالعه و درک ادبیات و اشعار فارسی روی می‌آورند؛ بنابراین رسالت اصلی برند طاقه چیان را می‌توان تولد دوباره ادبیات فارسی و فرهنگ و هنر ایرانی دانست. طراح این مجموعه با خلق آثار خود همواره سعی بر آن دارد تا بار دیگر ادبیات فارسی، اشعار و شاعران ایرانی از نو متولد شوند و کتاب‌های شعر از صندوقچه‌ها، طاقچه‌ها و قفسه‌های کتاب داخل خانه‌ها بیرون بیایند و روح و جان تازه‌ای یابند.

 

اصول ست‌کردن کراوات – قسمت دوم
رفت آن سوار کولی… سیمین بهبهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید من
لیست علاقه مندیها
اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها