اصول ست‌کردن کراوات – قسمت دوم

مقدمه

در قسمت اول بلاگ اصول ست‌کردن کراوات درباره تاریخچه شکل‌گیری کراوات و اینکه کراوات از کجا و به چه شکلی وارد البسه مردانه شد، گپ زدیم. سپس توضیح دادیم افراد با اندام و رنگ پوست‌های متفاوت بهتر است چه نوع کراواتی را انتخاب کنند. در ادامه بر اساس چرخه رنگ به شرح مفصل انواع ترکیب‌های رنگی و اصول ست‌کردنشان با یکدیگر پرداختیم. اگر قسمت اول این بلاگ را هنوز مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه آن را از دست ندهید. حال قرار است بر اساس آنچه در قسمت اول بیان شد با مثال‌های عینی به توضیح اصول ست‌کردن کراوات بر اساس رنگ و طرح بپردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کراوات و پوشت های خانه خلاقیت طاقه چیان

خانه خلاقیت طاقه چیان در لاین مردانه ست‌های متنوعی از کراوات و پوشت (دستمال جیب) را تولید کرده است. همان گونه که سایر طراحی‌های این برند وام گرفته از ادبیات و فرهنگ ایرانی است در طراحی کراوات و پوشت ها نیز از کالیگرافی (خطاطی) اشعار زیبای پارسی استفاده شده تا علاوه بر آنکه استایل شما را متفاوت جلوه دهد، باعث می‌شود تا استایل‌های ساده شما چشم‌نواز به نظر آیند. در کنار طراحی هنرمندانه و ترکیب رنگی جذاب، استفاده از بهترین متریال، کیفیت دوخت و حتی بسته‌بندی‌های شکیل خانه خلاقیت طاقه چیان ادای احترامی است به دوستداران هنر و فرهنگ ایرانی و تمامی عزیزانی که دوست دارند شیک و متفاوت به نظر آیند.

کراوات و پوشت گریز

رفتم، مرا ببخش و مگو او وفا نداشت
راهی بجز گریز برایم نمانده بود

فروغ فرخزاد

طرح گریز با الهام از شعر زیبای فروغ فرخزاد و ترکیب رنگی مشکی، طوسی، زرد کهربایی (زرد نارنجی) و سفید. رنگ اصلی و زمینه این کار مشکی است و همان‌طور که قبلاً هم گفتیم رنگ‌های خنثی قابلیت ست‌شدن با اکثر رنگ‌ها را دارند. در میان رنگ‌های خنثی، سفید بالاترین انعطاف‌پذیری را داراست و به‌خوبی با تمامی رنگ‌ها ست می‌شود، به همین دلیل است که پیراهن سفید از واجبات کمد لباس آقایان است. برای ست‌کردن پیراهن با این کراوات اگر که می‌خواهید ظاهری کلاسیک و بدون ریسک داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم که از پیراهن سفید و نوک‌مدادی استفاده کنید. پیراهن طوسی نیز برای این کراوات انتخاب جذابی است؛ اما این نکته را بدانید رنگ کراوات همواره باید از رنگ پیراهن تیره‌تر باشد. در نتیجه می‌توانید از طیف‌های روشن‌تر طوسی استفاده کنید.

برای آنکه کمی جسارت به استایلتان اضافه کنید پوشت این کار دو رو، یک سمت مشکی و سمت دیگر زرد کهربایی طراحی شده است، می‌توانید پوشت را از سمت رنگ زرد استفاده کرده تا ضمن برقراری تعادل در کل استایل جلوه‌ای خاص به ظاهر شما بدهد. یادتان باشد به دلیل طرح‌دار بودن این کراوات و پوشت، آن هم طرح‌های درشت شما نمی‌توانید از پیراهن‌های طرح‌دار برای این استایل استفاده کنید. ترکیب رنگ زرد کهربایی یکی از جذاب‌ترین ترکیب‌های رنگی با مشکی است؛ اما توصیه می‌کنیم در استفاده از این رنگ در استایلتان اغراق نکنید و هوشمندانه از آن استفاده کنید. به عنوان مثال کت شما می‌تواند راه یا دوخت‌های بسیار باریکی از رنگ زرد کهربایی را دارا باشد یا استفاده از اکسسوری‌هایی که این رنگ در آن‌ها وجود دارد.

کراوات و پوشت ارغوان

ارغوان شاخه همخون جدا مانده من

ای بس غم و شادی که پس پرده نهان است

هوشنگ ابتهاج (سایه)

 

کراوات و پوشت ارغوان با زمینه رنگی طوسی روشن و طرح‌های اسلیمی آبی کاربنی. همان گونه که می‌دانید رنگ طوسی روشن قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارد چرا که یک رنگ خنثی است که به خوبی با گزینه‌های مختلف پیراهن ست می‌شود. حال که گزینه‌های زیادی پیشرو داریم، در قدم دوم باید کد لباس را رعایت کنیم. به این معنا که رنگ لباس را باید متناسب با مکانی که قرار است در آنجا حضور داشته باشیم، انتخاب کنیم. پیراهن سفید یک انتخاب کلاسیک و بی انتهاست که به شما ظاهری تمیز و زیبا ارائه می‌دهد. می‌دانیم که در صورت انتخاب پیراهن سفید به دلیل خنثی بودن، کراوات را باید با سایر اجزا لباس مانند کت‌وشلوار یا ژیله هماهنگ کنیم. شما می‌توانید کت، شلوار و ژیله خود را در سایه‌های متفاوتی از رنگ‌های طوسی و آبی (از آبی روشن تا آبی کاربنی) انتخاب کنید. پیراهن آبی روشن می‌تواند یک ترکیب با طراوت و هماهنگ با یک کراوات طوسی روشن ایجاد کند. این ترکیب برای موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی به خوبی کار می‌کند.

برای موقعیت‌های کمتر رسمی و دورهمی‌های دوستانه پیراهن صورتی یا لوندر (بنفش روشن) انتخاب جالب و جذابی خواهد بود و در عین حال کمی گرما به استایل شما اضافه می‌کند. اگر به دنبال گزینه‌ای کمی جسورانه‌تر هستید، پیشنهاد ما به شما پیراهن لیمویی یا همان زرد بسیار ملایم است؛ اما به رنگ‌های زیرین زرد باید دقت کنید تا ته رنگ‌هایی از قرمز، نارنجی و… در آن نباشد! چرا که در طرح این کراوات از رنگ آبی تیره استفاده شده است. این ترکیب رنگی برای بهار و تابستان فوق‌العاده عمل می‌کند.

کراوات و پوشت جام جم

بنگر ز جهان چه طَرف‌ بر بستم؟ هیچ

‎وز حاصل عمر چیست در دستم؟ هیچ

‎شمع طـربم ولی چو بنشستم هیچ

‎من جام جمم ولی چو بشکستم هیچ

خیام

 

کراوات و پوشت طرح جام‌جم با زمینه آبی کاربنی و طرح‌های سفید و طلایی. مکمل رنگ آبی، نارنجی است که از دو رنگ زرد و قرمز تشکیل می‌شود؛ اما ما در اینجا از شما نمی‌خواهیم که این کراوات را با پیراهن نارنجی ست کنید! به‌جای آن رنگ زرد روشن یا همان لیمویی و یا حتی خردلی که کمی تناژ نارنجی دارد، تناسب بسیار خوبی با آبی کاربنی زمینه و طرح‌های سفید و طلایی آن دارد و باعث برجسته‌شدن کراوات می‌شود. رنگ یاسی نیز به خوبی هم با آبی و هم با طلایی قابلیت ست شدن دارد. به دلیل طرح شلوغ این کراوات و زیبایی منحصر به فردی که طراحی آن دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از سایه‌های مختلف رنگ آبی است. برای ست‌کردن با رنگ آبی، استفاده از تناژهای مختلف خود رنگ آبی پیشنهادی عالی است؛ چراکه علاوه بر ایجاد ظاهری هماهنگ علی‌رغم تک رنگ بودن هنوز عمق و پیچیدگی را به لباس شما اضافه می‌کند. این بار به‌جای پیراهن سفید استفاده از رنگ‌های کرم خیلی روشن (تَن) یا استخوانی را امتحان کنید. از سایر رنگ‌های خنثی طوسی روشن یا متوسط نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد و ظاهری مدرن ایجاد می‌کند.

کراوات و پوشت بیتاب

چه بی تابانه می خواهمت

ای دوریت آزمون تلخ زنده بگوری

احمد شاملو

 

کراوات و پوشت بیتاب با زمینه قرمز و طرح‌های طوسی روشن و تیره و تن های مختلفی از رنگ های قرمز و کالیگرافی جذاب شعر بسیار زیبا شاملو محصولی دیگر از خانه خلاقیت طاقه چیان است. رنگ قرمز یکی از جذاب‌ترین و پر احساس ترین رنگ‌ها است. قرمز رنگی گرم است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود تأثیر بسزایی بر روح و رفتار انسان دارد. قرمز به‌عنوان رنگی پر انرژی و پر شور شناخته شده و می‌تواند احساس اعتمادبه‌نفس را در افراد تقویت کند. انتخاب کروات به رنگ قرمز نیز حرکتی جسورانه تلقی می‌شود. ترکیب پیراهن سفید و کراوات قرمز ترکیبی کلاسیک و جاودانه است. این ترکیب به کراوات قرمز اجازه بیشترین میزان خودنمایی را می‌دهد و آن را برجسته جلوه می‌دهد. ترکیب کراوات قرمز و پیراهن سفید برای رویدادهای رسمی و جلسات تجاری انتخابی عالی است؛ چراکه قدرت رنگ قرمز شما را فردی بااقتدار و قدرتمند نشان می‌دهد. البته این ترکیب در مراسم‌های عروسی نیز طرفداران خاص خودش را دارد.

ترکیب کراوات قرمز با پیراهن آبی روشن از نظر بصری جذاب و حرفه‌ای است. شاید پوشیدن پیراهن مشکی گاهی غیرمتعارف به نظر برسد؛ اما کراوات قرمز با پیراهن مشکی ظاهری چشمگیر و با کنتراست بالا ایجاد می‌کند و برای رویدادهای رسمی و شبانه مناسب است. اگر می‌خواهید مدرن به نظر بیایید، می‌توانید این کراوات را با یک پیراهن طوسی روشن ست کنید. برای طرفداران ظاهر آرام و ترکیب‌های رنگی گرم پیراهن بژ یا کرم نیز می‌تواند گزینه‌ای عالی مراسم‌های فضای باز و استایل‌های کژوال باشد. یک کراوات قرمز با پیراهن صورتی روشن نیز می‌تواند یک پالت رنگی مکمل و هماهنگ ایجاد کند و برای رویدادهای روزانه ایده‌آل است.

 

کراوات و پوشت شوق

می‌خواهمت ای هر چه مرا خواستنی تو

تو جان منی جان منی جان منی تو

احمد امیرخلیلی

کراوات و پوشت شوق با زمینه آبی تیره، طرح‌های قرمز و آبی روشن. هنگام ست‌کردن کراوات با پس‌زمینه آبی تیره و طرح‌های قرمز باید پیراهنی را انتخاب کنید که ضمن ایجاد ظاهری متعادل و شیک، استایل شما را تکمیل کند. پیراهن سفید همیشه یک انتخاب امن و کلاسیک است. آبی یک رنگ کلاسیک است که دهه‌ها مد بوده و در واقع رنگ بی‌زمان محسوب می‌شود، به همین دلیل پیراهن مردانه آبی احتمالاً تا مدت های طولانی شیک باقی خواهد ماند و داشتن آن برای هر کمد لباس مردانه‌ای الزامی است. پیراهن‌های آبی به‌آسانی با انواع بافت‌ها، الگوها و اکسسوری‌ها هماهنگ می‌شود و با اکثر رنگ پوست‌ها سازگار است. پیراهن آبی روشن می‌تواند یک کنتراست دلپذیر با زمینه آبی تیره کراوات ایجاد کند و درعین‌حال ترکیبی هماهنگ با طرح‌های قرمز دارد. با انتخاب رنگ آبی شما می‌توانید کمی از استایل کلاسیک پیراهن سفید فاصله بگیرید؛ اما همچنان این رنگ هم کمی محافظه‌کارانه و رسمی است. به‌عنوان یک گزینه خنثی، یک پیراهن خاکستری روشن می‌تواند به‌خوبی با آبی و قرمز ترکیب شده و به استایل شما کمی ظرافت بیفزاید بدون آنکه بر طراحی کلی کراوات غلبه کند. پیراهن صورتی روشن در کنار طرح‌های قرمز این کراوات چشم‌نواز به نظر می‌رسد و برای موقعیت‌های غیررسمی ترکیبی جذاب خواهد بود.

کراوات و پوشت مرغ حق

اى مرغ حق در سینه ات

‎با شور خود بیداد کن

‎آوازخوان شب شکن

‎بار دگر فریاد کن

پوریا سوری

 

کراوات و پوشت مرغ حق با زمینه سرمه‌ای و کالیگرافی های سبز، سرخابی و آبی. نوع کالیگرافی های این کراوات سبکی فانتزی دارد و رنگ‌های شادی که در طرح آن بکار رفته، نیز آن را از حالت رسمی درآورده است. به همین دلیل برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی و استایل‌های کژوال می‌توانید ست‌های جذابی با این کراوات داشته باشید. یکی از مزیت‌های این طرح را می‌توان ترکیب رنگ‌های به کار رفته در آن دانست چرا که یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب رنگ پیراهن زیرین است. پیراهن آبی روشن هم هماهنگی بسیار خوبی با سرمه‌ای زمینه دارد و کراوات را برجسته‌تر نشان می‌دهد و هم هارمونی خوبی با قسمت‌های آبی روشن طرح کراوات دارد. همان گونه که در طرح کراوات هم به‌خوبی دیده می‌شود، رنگ صورتی روشن در کنار آبی‌ها بسیار ترکیب رنگی چشم نوازی است. اگر بتوانید پیراهن صورتی را نزدیک‌ترین تن به رنگ صورتی کراوات انتخاب کنید، هارمونی بهتری به وجود می‌آید. این مورد برای رنگ سبز هم صدق می‌کند. پیراهن سبز نیز با این استایل قابل ست‌شدن است به شرط آن که با رنگ سبز کراوات همخوانی داشته باشد. در نهایت پیراهن سفید امن‌ترین ترکیب رنگی است. پیراهن‌های سفید، شیری، استخوانی هم استایل شما را مرتب نشان می‌دهند، هم باعث می‌شود تا کراوات در استایل شما جلوه بیشتری داشته باشد.

 

 

اصول ست‌کردن کراوات – قسمت اول
معرفی بسته‌بندی‌های خانه خلاقیت طاقه چیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید من
لیست علاقه مندیها
اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها